Here's what you need to know about: Vaser Liposuction

 

Vaser Liposuction is a cosmetic procedure that is used to change the contours and shape of the body by removing persistent fat deposits. Vaser is a specialized ultrasound technology used to break down fat cells by sending out ultrasonic frequency waves. 

whatsapp-button.png

Are you a suitable candidate for Vaser Liposuction?

  • It is suitable for men and women.

  • You should maintain a healthy lifestyle, specifically, after the procedure to achieve the desired result. 

  • Vaser Liposuction isn't a cure for obesity.

  • No suitable for pregnant or breastfeeding.

دكتور محمد عماد استشاري جراحات التجميل يشرح لي شريف مدكور

ما هي عمليه شفط الدهون

whatsapp-button.png

What happens during Vaser Liposuction procedure?

  • Step 1: preparing the patient to the procedure: by drawing the desired shape after discussing it with the surgeon.

  • Step 2: inject the patient with local anaesthetic according to the case with a specialist of anesthetist. Mainly, the procedure can be performed under local anaesthetic or general anaesthetic. The choice of anaesthetic is determined by surgeon and agreed upon with the patient. It can be dependent on factors such as the size of the treatment area.

The pros of Vaser Liposuction procedure:

  1. Vaser liposuction is a minimally invasive procedure which can be completed from an hour to several hours. The time required for vaser liposuction is considerably shorter than the traditional liposuction technique. Moreover, once the procedure is completed, the patient can immediately leave the hospital.

  2. Vaser Liposuction is considerably shorter recovery period as many patients can resume with their daily routine after a day and half and resuming physical activities after two-three weeks.

  3. Vaser Liposuction has a minimal bleeding procedure. Specifically, there's a little to no bleeding in the process of the procedure.

  4. Vaser Liposuction gives the surgeon a flexibility of body contouring which helps in maximizing the patient desire.

التقنيات المستخدمة في عملية شفط الدهون

يوجد الكثير من التقنيات المستخدمة في إجراء عملية تنسيق القوام  أو شفط الدهون مثل تقنية الفيزر و تقنية الجي بلازما لشد الجلد بدون جراحة ، ومن أهم وأشهر التقنيات المستخدمة لإجراء عملية شفط الدهون في مصر ما يلي:

الفيزر هو  جهاز ينتج موجات عايه الترددتتسبب في تكسير الروابط بين الخلايا الدهنيه و هو من أشهر الأجهزة المستخدمة في عملية شفط الدهون حالياً وأكثرها استخداماً لما يتمتع به من مزايا عديدة جعلت عملية شفط الدهون عملية آمنة وبسيطة نادراً ما ينتج عنها حدوث أي مضاعفات.

يتم استخدام الفيزر فى عملية شفط الدهون من خلال تسليط الموجات الصوتية عالية التردد على المناطق المراد شفط الدهون بها حيث يعمل على نحت عضلات الجسم في حالتي الحركة والسكون وبالتالى تسهيل عملية تحويل الدهون إلى مادة سائلة وإذابة كافة الدهون العنيدة المتراكمة في وقت أقل.

whatsapp-button.png

مميزات شفط الدهون بالفيزر:

  1. يعتمد أغلب الأطباء حالياً على استخدام جهاز الفيزر في شفط الدهون لكثرة المزايا التي يوفرها ومنها:

  2. التخلص من كافة الدهون العنيدة المتراكمة بالجسم خاصة تلك الدهون التي لم تفلح معها الطرق الأخرى في العلاج.

  3. يساعد استخدام جهاز الفيزر في شفط الدهون على تنشيط الدورة الدموية  بالجسم وبالتالي إزالة السيليوليت وتحسين أنسجة الجلد.

  4. يحفز استخدام جهاز الفيزر في شفط الدهون على انتاج الكولاجين والايلاستين، وبالتالي فهو يعمل إزالة الترهلات الزائدة بالجلد وشده وجعله أكثر شباباً.

  5. التدخل الجراحي فيها بسيط للغاية لذك نادراً ما ينتج عنها أي ألم أو مضاعفات جانبية خطيرة، كما أن استخدامه يقلل كثيراً من فرص التعرض للنزيف أثناء إجراء العملية وبعدها.

  6.  لا يحتاج المريض لفترة نقاهة طويلة بعد إجراء علمية شفط الدهون باستخدام جهاز الفيزر.

شفط الدهون و شد الجلد بالجي بلازما:

الجي بلازما هو أحد أحدث التقنيات في عالم التجميل، حيث يعمل على الشد الأيوني من خلال الموجت الراديوية  باستخدام طاقة البلازما الباردة، حيث تمنحك هذه التقنية نتائج فورية لي شد الجلد بدون جراحة ، فهي تعمل على شد الجسم ونحت القوام و شد الترهلات وتحسين الكولاجين في الجلد مما يعيد لها الحيوية والنضارة في الحال،وهذه التقنية تعد البديل الأمثل للشد الجراحي، حيث تمنحك نتائج بدون جروح أو مضاعفات، وايضاً لاتحتاج إلى فترة نقاهة.

يصدر جهاز الجي بلازما البلازما الهيليوم بتركيز المناسب حتى يتم التأثير على طبقة الجلد وعلاج الأنسجة بدقة وعناية.

رأى احد عملائنا بعد اجراء شفط الدهون:

whatsapp-button.png
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2020 by Change Me Clinic. Proudly created with Wix.com

أحجز الآن